جاذبه های گردشگری سنگاپور (بخش دوم)

جاذبه های گردشگری سنگاپور (بخش دوم)

 

ما در مطلب جاذبه‌های گردشگری سنگاپور به معرفی تعدادی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این کشور پرداختیم  .اما از آنجایی که تعداد این جاذبه‌ها بسیار زیاد و متنوع است بررسی همه آنها در قالب یک مطلب نمی‌گنجد . بنابراین در این مطلب با عنوان جاذبه های گردشگری سنگاپور (بخش دوم) ۱۰ مورد دیگر از دیدنی‌های کشور سنگاپور در شرق آسیا را به شما همراهان مجله گردشگری بلیط اینجا به شما معرفی خواهیم کرد .

 

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش‌ها و دیدن گونه‌های مختلف حیوانات یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در سفر به هر منطقه‌ای می‌توان از آن بازدید کرد .سنگاپور نیز از این قاعده مستثنا نیست . اما باغ وحش این منطقه یک تفاوت مهم با سایر باغ وحش‌های موجود در جهان دارد. آن هم این است که در این محل حیوانات در قفس نگهداری نمی‌شوند . در واقع می‌توان گفت باغ وحش سنگاپور به نوعی یک منطقه حفاظت شده طبیعی است که در آن گونه‌های متعدد حیوانی در فضایی طبیعی و سرسبز زیست می‌کنند .

اگر به سنگاپور سفر کردید دیدن از این جاذبه دیدنی را از دست ندهید. چرا که تماشای حیوانات مختلف به ویژه اورانگوتان‌های معروف این باغ وحش می‌تواند برای شما و فرزندانتان بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشد. گردشگران می‌توانند همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر به تماشای حیواناتی از قبیل گورخر، ببر سفید، انواع میمون‌ها، کانگروها، اژدهای کومودو و …در آنجا بپردازند .

جاده باغ

اگر هدفتان از سفر به سنگاپور خرید است حتماً به خیابان معروف جاده باغ سری بزنید . در این خیابان انواع بازارهای مدرن و شیک و مراکز خرید متعدد و متنوع از معروف ترین برندهای جهان به چشم می‌خورد . اما بازارها همه ماجرای این خیابان دیدنی نیستند . ۴ سالن سینمای مدرن ، رستوران‌های بین المللی متنوع ، کافه‌ها و درختان و گل‌های رنگارنگی که این مسیر را آراسته اند جاده باغ را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور تبدیل کرده است . شاید دیدن منزل رئیس جمهور سنگاپور و تندیسی از گوزن‌هایی که کالسکه قرمز را می‌کشند و نمادی از کریسمس هستند هم در این خیابان خالی از لطف نباشد.

 

 

چرخ و فلک فلایر

شاید برایتان عجیب باشد که چرا یک چرخ و فلک را در لیست جاذبه‌های گردشگری سنگاپور قرار داده‌ایم . علت این است که فلایر مرتفع‌ترین چرخ و فلک جهان است که ۱۶۵ متر ارتفاع دارد . از بالای این سازه غول پیکر می‌توانید همه شهر را با نمایی ۳۶۰ درجه تماشا کنید. ارتفاع بالای چرخ و فلک این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر سنگاپور نمایی از جزایر ادویه اندونزی و تنگه جوهور مالزی هم داشته باشید. چرخ و فلک فلایر در ساحل خلیج سنگاپور و  کنار دریا در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است.

هند کوچک

با سفر به سنگاپور با یک تیر چند نشان بزنید و فرهنگ کشورهای مختلف را از نزدیک تماشا کنید . هند کوچک محله‌ای در این کشور است که محل زندگی هندی‌های ساکن در سنگاپور است . قدمت این محله که توسط مهاجران هندی ساخته شده به قرن ۱۸ می‌رسد . در هند کوچک مجموعه‌ای از کلیساها، معابد ،مساجد و به طور کلی تصویری از فرهنگ هندی و آداب و رسوم آنها را خواهید دید. گرفتن عکس‌های جذاب در لوکیشنی رنگارنگ و کهن، خوردن غذاهای سنتی رستوران‌ های این محله و یا خرید اشیا و لباس‌هایی هندی فعالیت‌هاییست که می‌تواند برای گردشگران در این منطقه جذاب و به یاد ماندنی باشد.

پل هلیکس

یکی دیگر از دیدنی‌هایی که در جاذبه های گردشگری سنگاپور (بخش دوم) به بررسی آنها خواهیم پرداخت پل هلیکس است که بر روی خلیج مارینا ساخته شده . معماری این پل بسیار منحصر به فرد و خاص است و به گونه‌ای طراحی شده که در آب و هوای گرم سنگاپور با قوسی خاصی که دارد سایه کافی را ایجاد کرده . شکوه معماری هلیکس تا آنجایی است که جایزه فستیوال جهانی معماری نیز را دریافت کرده است .

 

 

هتل رافلز

هتل رافلز که در سال ۱۸۸۷ تاسیس شده یکی از گرانترین و مجلل‌ترین هتل‌های سنگاپور است که شهرت بسیاری دارد . علت این محبوبیت و شهرت شاید این باشد که روزگاری افراد سرشناسی مانند چارلی چاپین و جوزف کنراد در این هتل اقامت داشتند . رافلز که در مرحله کولونیال ساخته شده معماری خاص و دیدنی  ای دارد . همچنین به خاطر نزدیکی به جاهای دیدنی مثل رافلز لندینگ سایت و قرارگیری در منطقه‌ای سرسبز و باصفا مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است .

 

 

جزیره سنتوزا

یکی از زیباترین جزایر جهان در سنگاپور قرار دارد و نام آن سنتوزا است . تفریحات ساحلی متعدد مانند شنا، غواصی، قایق سواری، اسکیم بوردینگ و … باعث شده . توریست‌های زیادی به قصد گشت و گذار و تفریح به این منطقه بروند. همچنین مجسمه مرلیون که یک مجسمه معروف در سنگاپور است در این جزیره قرار دارد . این مجسمه دارای شمایلی با سر شیر و بدن ماهی است و یکی از دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود .

موزه ملی سنگاپور

اگر به آثار تاریخی و موزه گردی علاقه دارید در سفرتان به سنگاپور حتماً سری به موزه ملی این کشور بزنید .در این موزه آثاری از قرن ۱۴ میلادی تا امروز نگهداری می‌شود .بخشی به نام جامعه شناسی در این مکان وجود دارد که در آن دوره‌های مختلف زندگی مردم سنگاپور و هنره هایی مثل موسیقی، آشپزی ،فیلم، مد و …نمایش داده می‌شود . نقاشی‌های چینی و تندیس‌هایی که هنرمندان ویتنامی ساخته‌اند از محبوب‌ترین آثار هنری موزه ملی سنگاپور به شمار می‌رود.

 

پارک فورت کنینگ

اگر به دنبال فضایی مناسب برای تفریح گردش هستید پیشنهاد می‌کنیم به پارک فورت کنینگ بروید . این پارک که قدمتی ۱۳۰۰ ساله دارد یک جاذبه تاریخی نیز به شمار می‌رود . خانه استامفورد رافلز نیز بر روی تپه‌ای در این پارک قرار دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است .برگزاری انواع کنسرت‌ها ،فستیوال‌ها و تئاترها و همچنین نمایشگاهی از مجسمه‌ها همگی باعث شده پارک فورت کنینگ نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور به شمار رود.

 

باغ وحش نایت سافاری

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به برنامه‌های راز بقا علاقه زیادی دارند باغ وحش نایت سافاری از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در سفر به سنگاپور داشته باشید . در این باغ وحش می‌توانید از میان جنگل‌های استوایی با قایق عبور کرده و انواع حیوانات و جانوران مختلف را از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر آن یک نمایشگر بزرگ در این باغ وحش وجود دارد که زندگی جانوران با کیفیت بالا در آن به نمایش گذاشته می‌شود .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها